Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní perspektivy žáků a studentů střední a vyšší odborné školy pedagogické
Doksanská, Ivana ; Prokop, Jiří (oponent)
Předkládaná rigorózní práce se věnuje profesní přípravě, hodnocení výhod a nevýhod učitelské profese a profesním perspektivám. Cílem práce je přehledná studie popisující profesní přípravu budoucích předškolních pedagogů na úrovní středního a vyššího odborného vzdělávání a interpretace dat získaných výzkumem. Práce má část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů týkajících se profesní přípravy, profesních perspektiv a učitelské profese. Praktická část je cílena na získání a interpretaci postojů, hodnocení profesní přípravy a profesních perspektiv žáků a studentů. K analýze získaných údajů byl použit dotazník. Součástí práce je i interpretace výsledků, doporučení pro praxi i celkový závěr. Klíčové pojmy: Negativa učitelské profese Pozitiva učitelské profese Profese učitele Profesní příprava Profesní perspektiva
Faktory ovlivňující spokojenost učitelů s jejich profesí
Bílková, Monika ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na učitelskou profesi s cílem zjištění pozitivních i negativních faktorů ovlivňujících práci učitele. Práce je rozdělena do dvou částí: na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na základní definici učitelské profese, vymezení pojmů souvisejících s učitelskou profesí a také na postavení učitele a jeho roli ve společnosti. Dále se tato část zaměřuje na kritéria spokojenosti všeobecně a v neposlední řadě na jednotlivé faktory, které působí na spokojenost učitele v jeho zaměstnání. Cílem praktické části je zjistit které faktory nejčastěji ovlivňují spokojenost a nespokojenost učitelů u vybraného vzorku učitelů pražské základní školy. Šetření bylo prováděno formou dotazníku. Dále se praktická část zaměřuje i na zjištění, kolik učitelů by si opět zvolilo svoji profesi. Zahrnuje vyhodnocení dotazníku, ve kterém hledám faktory ovlivňující spokojenost učitelům se svým povoláním, zejména pak faktory společné. Vyhodnocením dotazníku jsem zjistila, že nejvíce stresujícím faktorem je pro učitele spolupráce s rodiči a nekázeň žáků. Většina učitelů si stěžuje také na přebujelou administrativu a nedostatek úcty k jejich náročnému povolání, na nedostatek celkového ocenění rodiči i společností, (nejednalo se pouze o nízké mzdy, ty byly zmiňovány jen výjimečně)....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.